Propojení výtvarné výchovy s vyučováním literatury
Již od dob starověkých civilizací a kultur se tyto znakové systémy neobyčejně těsně prolínaly a propojovaly. Hledání vazeb, které jsou vyjádřeny prostřednictvím slovesných (verbálních( znaků, tzn. písmo a nonverbálních, tzn. barvy, linie, stíny, body a jiné je velmi zajímavé.
My toto vyzkoušeli se třídou 9.B. Propojili jsme hodiny literatury a následně hodiny výtvarné výchovy.
V literatuře žáci četli např. Válka s mloky, Dobrý voják Švejk, Ze života hmyzu, Nebeští jezdci.
V hodinách Vv za pomoci textu v čítance a také ilustrace si žáci kreslili své ilustrace k těmto textům. Někteří se nebáli vyjádřit svojí fantazií ilustraci k dané knize, jiní se více inspirovali čítankou.
Práce jsou velmi zdařilé, bylo vidět, že to žáky bavilo a podle mého názoru si lépe zapamatují literární příběhy, které četli.
V literatuře pracovali s p. uč. Irenou Kuchaříkovou. Ve výtvarné výchově pracovali pod vedením p. uč. Jany Krčmářové.
Text a foto: PaedDr. Jana Krčmářová