Hejného matematika
Návštěvníci měli možnost se seznámit teoreticky a následně s dětmi i prakticky s principy této metody spjaté s reálným životem.
V 1. třídě děti předváděly jízdu autobusem, z něhož vystupovali a nastupovali cestující. Děti současně tuto jízdu matematicky zapisovaly. Následně spolupracovaly (sociální aspekty) v třídění geometrických tvarů a jejich záznamu do tabulky podle tvaru a barvy. Hodinu zakončily matematickým rytmem vzoru na podkolenkách.
Žáci 3. třídy pokračovali v geometrických představách manipulativně na geoboardech s pomocí gumiček. Vzniklé obrazce přerýsovali na pracovní listy s natištěnými geoboardy. Dále souměrně pokrývali model dřevěného pozemku určenými typy a počtem parket. Závěr hodiny tvořily gradované úlohy matematického prostředí "Sousedé" (triády). Děti si vybíraly úlohu podle svých dovedností.
4. třída pokračovala v geometrii na mříži (čtverečkovaném papíru) a záznamu geometrických tvarů pomocí šipek - kroků. Žáci se snažili také objevit matematické kouzlo v početních operacích. Správnost písemného násobení dvojciferným činitelem si ověřovali "indickým násobením". Poslední část hodiny patřila algebrogramům - zástupcům písmen za číslice.
Všechny tři hodiny byly plné radosti, poznávání a spolupráce nejen se spolužáky, ale také s aktivní podporou a velkou účastí rodičů.
Děkujeme. Fotky ZDE.
Mgr. Marcela Mittnerová, učitelka matematiky metodou profesora Milana Hejného